Saturday 12 August 2017

Principer Of Handel System


Högfrekventa handelssystem design och process management. High Frequency Trading System design och process management. Advisor Roy E Welsch. Department System Design och Management Program. Publisher Massachusetts Institute of Technology. Date utfärdat 2009.Trading företag nuförtiden är mycket beroende av data mining, datormodellering och mjukvaruutveckling Finansanalytiker utför många liknande uppgifter till dem inom mjukvaru - och tillverkningsindustrin Men finansbranschen har ännu inte helt antagit standardiserade systemtekniska ramverk och processhanteringsmetoder som har lyckats inom mjukvaru - och tillverkningsindustrin. Många av De traditionella metoderna för produktdesign, kvalitetskontroll, systematisk innovation och kontinuerlig förbättring inom teknikområdet kan tillämpas på finansfältet. Denna avhandling visar hur kunskapen som förvärvats från tekniska discipliner kan förbättra design och processhantering av högfrekventa handel s ystems Högfrekventa handelssystem är beräkningsbaserade Dessa system är automatiska eller halvautomatiska mjukvarusystem som är inherent komplexa och kräver hög grad av designprecision. Utformningen av ett högfrekvent handelssystem kopplar flera fält, inklusive kvantitativ finansiering, systemdesign och mjukvaruutveckling I finansbranschen, där matematiska teorier och handelsmodeller är relativt välskattade, är möjligheten att genomföra dessa mönster i reala handelspraxis ett av de viktigaste inslagen i ett värdepappersföretags konkurrenskraft. Möjligheten att konvertera investeringsideer till högpresterande handel Systemen kan effektivt och effektivt ge ett värdepappersföretag en stor konkurrensfördel. Denna avhandling ger en detaljerad studie som består av högfrekvent handelssystemdesign, systemmodellering och principer samt processhantering för systemutveckling. Särskild vikt läggs vid backtesting och optimering, vilket är Ansåg th e viktigaste delarna i att bygga ett handelssystem Denna forskning bygger systemtekniksmodeller som styr utvecklingsprocessen. Det använder också experimentella handelssystem för att verifiera och validera principer som behandlas i denna avhandling. Slutligen sluts i denna avhandling att systemstekniska principer och ramverk kan vara nyckeln Till framgång för att genomföra högfrekventa handel eller kvantitativa investeringssystem. Tesis SM - Massachusetts Institute of Technology, System Design och Management Program, 2009 Katalogiserad från PDF-version av avhandling Inkluderar bibliografiska referenser p 78-79.Keywords System Design and Management Program.10 PRINCIPER FÖR FAIR TRADE. WFTO föreskriver 10 principer som rättvisa handelsorganisationer måste följa i sitt dagliga arbete och utövar övervakning för att säkerställa att dessa principer upprätthålls. Principerna finns även på engelska spanska kinesiska japanska rumänska slovenska hindi och bulgariska. Princip En skapar möjligheter för ekonomiskt disad avtaged Producers Fattigdomsminskning genom handelsformer utgör en viktig del av organisationens mål. Organisationen stöder marginaliserade småproducenter, oavsett om de är oberoende familjeföretag eller grupperade i föreningar eller kooperativ. Det syftar till att de kan flytta från inkomstsäkerhet och fattigdom till ekonomisk självförsörjning och ägande Organisationen har en handlingsplan för att utföra detta. Princip 2 Transparens och ansvarsskyldighet Organisationen är transparent i sina förvaltnings - och affärsrelationer. Det är ansvarigt för alla intressenter och respekterar de medgivna affärsinformationens känslighet och konfidentialitet Organisationen finner lämpliga, deltagande sätt att involvera anställda, medlemmar och producenter i sina beslutsprocesser. Det säkerställer att relevant information tillhandahålls till alla sina handelspartner. Kommunikationskanalerna är bra och öppna på alla nivåer i försörjningskedjan. Princip Three Fair Handelspraxis Organisationen handlar med oro för marginaliserade småproducenters sociala, ekonomiska och miljömässiga välbefinnande och maximerar inte vinsten på bekostnad av dem. Det är ansvarigt och professionellt att uppfylla sina åtaganden i tid. Leverantörer respekterar avtal och levererar produkter i tid och till önskat Kvalitet och specifikationer. Fackhandelskunder, erkännande av de ekonomiska nackdelarna som producenter och leverantörer står inför, säkerställer att beställningar betalas vid mottagande av handlingar och enligt bifogade riktlinjer för Hantverk Fair Trade-produkter görs en räntefri förskottsbetalning om minst 50 på Begäran för mat Fair Trade-produkter sker en förskottsbetalning om minst 50 till rimligt intresse om de begärs. Räntesatser som leverantörerna betalar får inte vara högre än köparens kostnader för upplåning från tredje part. Laddningsränta krävs inte. Var södra Fair Handelsleverantörer får en förskottsbetalning från köpare, de ser till att denna betalning överförs till producenterna eller bonden s som tillverkar eller växer sina Fair Trade-produkter. Köpare konsulterar leverantörer innan de avbryter eller avvisar order. Om beställningar avbryts utan att producenter eller leverantörer har fel, garanteras tillräcklig kompensation för redan utfört arbete. Leverantörer och tillverkare samråder med köpare om det finns problem med leverans och se till att ersättning lämnas när levererade kvantiteter och kvaliteter inte matchar de fakturerade. Organisationen upprätthåller långsiktiga relationer baserade på solidaritet, tillit och ömsesidig respekt som bidrar till främjandet och tillväxten av Fair Trade. Det upprätthåller effektiv kommunikation med sin handel Partner Parter som är involverade i ett handelsförhållande syftar till att öka volymen av handeln mellan dem och värdet och mångfalden i deras produktutbud som ett sätt att odla rättvis handel för producenterna för att öka sina inkomster. Organisationen arbetar tillsammans med den andra mässan Handelsorganisationer i landet och undviker illojal konkurrens Det a tomrum duplicera mönster av andra organisationer utan permission. Fair Trade erkänner, främjar och skyddar den kulturella identiteten och traditionella färdigheter hos små producenter som återspeglas i deras hantverksmönster, livsmedelsprodukter och andra relaterade tjänster. Princip Four Fyra betalning av ett rättvist pris A rättvist pris är ett som har blivit ömsesidigt överens om allt genom dialog och deltagande, vilket ger rättvisa löner till producenterna och kan också upprätthållas av marknaden. Där Fair Trade-prissättningsstrukturer finns, används dessa som ett minimum. Fair pay innebär tillhandahållande av socialt Acceptabel ersättning i lokalt sammanhang som producenterna själva anser vara rättvisa och som tar hänsyn till principen om lika lön för lika arbete av kvinnor och män Fair Trade-marknadsförings - och importorganisationer stöder kapacitetsuppbyggnad som krävs för producenter, för att de ska kunna bestämma rimligt pris. Princip Five Säkerställer inga barnarbete och tvångsarbete Organisationen följer FN Konventionen om barnets rättigheter och nationell lokal lag om anställning av barn Organisationen säkerställer att det inte finns något tvångsarbete i sin arbetsstyrka eller medlemmar eller hemläsare. Organisationer som köper Fair Trade-produkter från producentgrupper antingen direkt eller via mellanhänder Att inget tvångsarbete används i produktionen och producenten följer FN: s konvention om barnets rättigheter och nationell lokal lag om sysselsättning av barn Eventuella deltagande av barn vid produktion av rättvisa handelsprodukter inklusive att lära sig traditionell konst eller hantverk alltid avslöjas och övervakas och påverkar inte barnens välbefinnande, säkerhet, utbildningsbehov och behov av lek. Princip 6 Sex engagemang för icke-diskriminering, jämställdhet och kvinnor s Ekonomisk befogenhet och föreningsfrihet Organisationen diskriminerar inte I anställning, ersättning, tillgång till utbildning, befordran, uppsägning eller pensionering baserat på ras, c aste, nationellt ursprung, religion, funktionshinder, kön, sexuell läggning, fackligt medlemskap, politisk anknytning, hiv-biståndsstatus eller ålder. Organisationen har en tydlig politik och planerar att främja jämställdhet som säkerställer att kvinnor och män har förmåga att få tillgång till de resurser som de behöver vara produktiva och också förmågan att påverka den bredare politiska, reglerande och institutionella miljön som bildar sina försörjningsformer och liv. Organisatoriska konstitutioner och stadgar tillåter och möjliggör för kvinnor att bli aktiva medlemmar i organisationen I sin egen rätt där det är en medlemsorganisation och att ta upp ledarskap i styrningsstrukturen oavsett kvinnors status i förhållande till ägande av tillgångar som mark och egendom där kvinnor är anställda inom organisationen, även där det är en informell sysselsättningssituation, de får lika lön för lika arbete. Organisationen erkänner kvinnors fulla anställningsrättigheter och är åtagit sig att se till att kvinnor får sina fullständiga lagstadgade arbetsförmåner. Organisationen tar hänsyn till de särskilda hälso - och säkerhetsbehoven hos gravida kvinnor och ammande mödrar. Organisationen respekterar alla anställdas rätt att bilda och ansluta sig till fackföreningar efter eget val och att fackförening kollektivt Om rätten att ansluta fackföreningar och fackföreningar kollektivt är begränsad enligt lag och eller politisk miljö, kommer organisationen att möjliggöra medel för oberoende och fri förening och förhandlingar för anställda. Organisationen ser till att företrädare för anställda inte utsätts för diskriminering på arbetsplatsen. Princip Sju Säkra Goda Arbetsförhållanden Organisationen tillhandahåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för anställda och eller medlemmar. Det följer åtminstone med nationella och lokala lagar och ILO-konventioner om hälsa och säkerhet. Arbetstid och anställningsvillkor för anställda och eller medlemmar och eventuella hemläsare överensstämmer med villkoren fastställa Utarbetas av nationella och lokala lagar och ILO-konventioner. Fackhandel Organisationer är medvetna om hälso - och säkerhetsförhållandena i de producentgrupper som de köper från. De strävar efter att öka medvetenheten om hälso - och säkerhetsfrågor och förbättra hälso - och säkerhetspraxis I producentgrupper. Princip åtta Kapacitetsuppbyggnad Organisationen syftar till att öka positiva utvecklingseffekter för små marginaliserade producenter genom Fair Trade. Organisationen utvecklar kompetens och förmåga hos egna medarbetare eller medlemmar Organisationer som arbetar direkt med små producenter utvecklar specifika aktiviteter för att hjälpa Dessa tillverkare förbättrar sina ledningsförmågor, produktionsmöjligheter och tillgång till marknader - lokal regional internationell rättvis handel och, i förekommande fall, organisationer som köper Fair Trade-produkter via Fair Trade-mellanhänder i söder hjälper dessa organisationer att utveckla sin förmåga att stödja de marginaliserade producentgrupperna de wo rk with. Principle Nine Promoting Fair Trade Organisationen väcker medvetenhet om målet för rättvis handel och behovet av större rättvisa i världshandeln genom Fair Trade. Det förespråkar målen och verksamheten inom Fair Trade enligt organisationens räckvidd. Organisationen ger sina kunder information om sig själv, de produkter som den marknadsför och producentorganisationerna eller medlemmarna som tillverkar eller skördar produkterna. Honliga reklam - och marknadsföringstekniker används alltid. Principen Ti Respekt för miljöorganisationerna som producerar Fair Trade-produkter maximerar användningen av råvaror från hållbart förvaltade källor inom sina områden och köper lokalt när det är möjligt. De använder produktionsteknik som syftar till att minska energiförbrukningen och där det är möjligt använda förnybar energiteknik som minskar utsläppen av växthusgaser. De strävar efter att minimera deras avfallsströms påverkan på miljön. Handel jordbruksvaruproducenter minimi se deras miljöpåverkan genom att använda produktionsmetoder med ekologisk eller lågt bekämpningsmedel där det är möjligt. Inköpare och importörer av Fair Trade-produkter prioriterar att köpa produkter gjorda av råvaror som härrör från hållbart förvaltade källor och har minst en generell inverkan på miljön. Alla organisationer använder återanvända eller lätt biologiskt nedbrytbara material för packning i möjligaste mån och varor sänds till sjöss om möjligt. Senast reviderad och godkänd av WFTO-medlemmar i oktober 2013. WORLD TRADE ORGANIZATION. UNDERSTANDING WTO-principerna Principerna för handelssystemet. WTO-avtal är långa och komplexa eftersom de är juridiska texter som täcker ett brett spektrum av aktiviteter. De handlar om jordbruk, textilier och kläder, bank, telekommunikation, statliga inköp, industristandarder och produktsäkerhet, hygienbestämmelser, immateriella rättigheter och mycket mer Men Ett antal enkla grundläggande principer löper genom alla dessa cuments Dessa principer är grunden för det multilaterala handelssystemet. En närmare titt på dessa principer. Klicka på för att öppna ett objekt Ett träd för sidnavigering öppnas här om du aktiverar JavaScript i din webbläsare.1 Mestbegunstigade nation MFN behandlar andra människor lika Enligt WTO-avtalen kan länder normalt inte diskriminera mellan sina handelspartner Ge någon en särskild fördel, till exempel en lägre tullsats för en av sina produkter, och du måste göra samma för alla andra WTO-medlemmar. Denna princip kallas mestbegunstigad nation MFN-behandling se rutan Det är så viktigt att det är den första artikeln i GATT-avtalet om handel med varor som reglerar handel med varor MFN är också en prioritet i Allmänna avtalet om handel med tjänster GATS Artikel 2 och Avtalet om handelsrelaterade aspekter av immateriella rättigheter TRIPS Artikel 4, även om principen i varje avtal hanteras något annorlunda Tillsammans de tre avtalen täcka alla tre huvudområdena för handel som hanteras av WTO. Särskilda undantag är tillåtna Till exempel kan länder inrätta ett frihandelsavtal som bara gäller varor som handlas inom gruppen som diskriminerar varor från utsidan eller de kan ge utvecklingsländerna särskild tillgång till deras marknader eller ett land kan höja hindren mot produkter som anses vara oskäliga från specifika länder och i tjänster är länder tillåtet att i diskreta fall diskriminera men avtalen tillåter endast dessa undantag under strikta förhållanden i allmänhet innebär MFN att varje gång ett land sänker ett handelshinder eller öppnar en marknad måste den göra samma varor eller tjänster från alla sina handelspartner, oavsett om de är rika eller fattiga, svaga eller starka.2 Nationell behandling Behandling av utlänningar och lokalbefolkningen lika Importerad och lokalt - producerade varor bör behandlas lika minst efter det att utländska varor har kommit in på marknaden. Detsamma bör gälla för utländska och kupol Sticktjänster och till utländska och lokala varumärken, upphovsrätt och patent. Denna princip om nationell behandling som ger andra samma behandling som ens egna medborgare finns också i alla tre WTO-avtalen Artikel 3 i GATT artikel 17 i GATS och artikel 3 i TRIPS, även om principen hanteras något annorlunda i var och en av dessa. Nationell behandling gäller endast när en produkt, tjänst eller objekt av immateriell egendom har gått in på marknaden. Därför är tull på import inte ett brott mot nationell behandling även om lokalt producerade produkter inte debiteras en likvärdig skatt. Frisätt handeln gradvis genom förhandlingar tillbaka till toppen. Löpande handelshinder är ett av de mest uppenbara sätten att uppmuntra handel. De berörda hindren är tullar eller avgifter och åtgärder som importförbud eller Kvoter som begränsar kvantiteter selektivt Andra gången har även andra problem som byråkrati och växelkurspolitik diskuterats . Sedan GATT: s skapelse 1947-48 har det varit åtta omgångar av handelsförhandlingar. En nionde runda, under Doha-utvecklingsagendan, är nu igång. Först fokuserade dessa på att sänka tullar på tullar på importerade varor. Till följd av förhandlingarna, genom Tullsatserna på industriprodukterna i mitten av 1990-talet hade fallit stadigt till mindre än 4. Men vid 1980-talet hade förhandlingarna utvidgats till att täcka icke-tariffära handelshinder och till de nya områden som tjänster och immateriella rättigheter. marknader kan vara fördelaktiga, men det kräver också anpassning WTO-avtalen tillåter länder att gradvis införa förändringar genom progressiv liberalisering. Utvecklingsländerna ges vanligtvis längre tid för att uppfylla sina skyldigheter. Redovisning genom bindning och öppenhet bakåt. Ibland lovar man inte att höja en handelsbarriär kan vara lika viktigt som att sänka en, eftersom löftet ger företagen en tydligare bild av sina framtida möjligheter med stabilitet ity och förutsägbarhet, investeringar uppmuntras, jobb skapas och konsumenterna kan fullt ut njuta av fördelarna med konkurrensval och lägre priser. Det multilaterala handelssystemet är ett försök från regeringarna att göra affärsmiljön stabil och förutsägbar. Uruguayrundan ökade bindningar. Tariffer bundna före och efter 1986-94 samtal. Dessa är tulltaxor, så procentsatser vägs inte i volym eller värde. I WTO, när länderna är överens om att öppna sina marknader för varor eller tjänster, binder de sina åtaganden. För varor är dessa bindningar tak för tullsatser. Ibland länder beskattar import till priser som är lägre än de bundna priserna Ofta gäller det i utvecklingsländer I utvecklade länder tenderar de faktiska faktiska avgifterna och de bundna räntorna att vara samma. Ett land kan ändra sina bindningar, men först efter att ha förhandlat med sina handelspartner som kan innebära att de kompenserar dem för handelsförlust En av resultaten från Uruguayrundan av multilaterala handelsförhandlingar var att öka mängden handel under bindande åtaganden se tabell I jordbruket har 100 av produkterna nu bundna taxor Resultatet av alla Detta är en väsentligt högre grad av marknadssäkerhet för handlare och investerare. Systemet försöker förbättra förutsägbarheten och stabiliteten på andra sätt som w ell Ett sätt är att avskräcka från användningen av kvoter och andra åtgärder som används för att fastställa gränser för importmängder som administrerar kvoter kan leda till mer byråkrati och anklagelser om orättvisa spel. En annan är att göra ländernas handelsregler så tydliga och offentligt transparenta som möjligt. Många WTO-avtal kräver att regeringar offentliggör sina policies och praxis offentligt inom landet eller genom att anmäla WTO. Den regelbundna övervakningen av nationella handelspolitiska åtgärder genom mekanismen för övervakning av handelspolitiken utgör ett ytterligare medel för att uppmuntra insyn både nationellt och på multilateral nivå. WTO är ibland beskrivs som en frihandelsinstitution, men det är inte helt korrekt. Systemet tillåter tariffer och, under begränsade omständigheter, andra former av skydd. Det är mer exakt ett system med regler för öppen, rättvis och oavbruten konkurrens. Reglerna om icke-diskriminering MFN och nationell behandling är utformade för att säkra rättvisa handelsvillkor Så är de o N-dumpning som exporterar till en lägre kostnad för att få marknadsandelar och subventioner. Problemen är komplexa och reglerna försöker fastställa vad som är rättvist eller orättvist, och hur regeringar kan reagera, särskilt genom att ta ut ytterligare importtullar beräknade för att kompensera för skador som orsakats av orättvisa Handel. Många av de andra WTO-avtalen syftar till att stödja rättvis konkurrens inom jordbruket, immateriella rättigheter, tjänster, till exempel avtalet om offentlig upphandling ett plurilateralt avtal eftersom det är undertecknat av endast några WTO-medlemmar utökar konkurrensreglerna för inköp av tusentals regeringar enheter i många länder och så vidare. Att uppmuntra utveckling och ekonomiska reformer uppifrån. WTO-systemet bidrar till utveckling Å andra sidan behöver utvecklingsländerna flexibilitet i den tid de tar för att genomföra systemavtalet och avtalen själva ärver de tidigare GATT-bestämmelser som tillåter särskilt stöd och handelsmedgivanden för utvecklingsländer tre fjärdedelar av WTO-medlemmar är utvecklingsländer och länder i övergång till marknadsekonomier. Under sju och ett halvt år av Uruguayrundan genomförde över 60 av dessa länder autonomt handelsliberaliseringsprogram. Samtidigt var utvecklingsländer och övergångsekonomier mycket mer Aktiv och inflytelserik i förhandlingarna i Uruguay-rundan än i någon tidigare omgång, och de är ännu mer i den nuvarande utvecklingsagendan för Doha. I slutet av Uruguayrundan var utvecklingsländerna beredda att ta på sig de flesta av de skyldigheter som krävs Utvecklade länder Men avtalen gav dem övergångsperioder för att anpassa sig till de mer obekanta och kanske svåra WTO-bestämmelserna, särskilt för de fattigaste minst utvecklade länderna. Ett ministerbeslut antaget i slutet av rundan säger att bättre länder ska accelerera genomförande av åtaganden om marknadstillträde på varor som exporteras av de minst utvecklade länderna, och det ser ks ökat tekniskt bistånd för dem På senare tid har utvecklade länder börjat tillåta tullfri och kvotfri import för nästan alla produkter från minst utvecklade länder. Allt detta går WTO och dess medlemmar fortfarande igenom en inlärningsprocess. Nuvarande utvecklingsagenda i Doha omfattar utvecklingsländer oro över de svårigheter de står inför för att genomföra avtalen i Uruguayrundan. Handelssystemet bör vara. Utan diskriminering bör ett land inte diskriminera mellan sina handelspartner och ge dem lika gynnade nationer eller MFN-status och det bör inte diskriminera mellan sina egna och utländska produkter, tjänster eller medborgare som ger dem nationella behandlingar. Frisörbarriärer kommer ner genom förhandlingar. Förutsägbara utländska företag, investerare och regeringar borde vara övertygade om att handelshinder, inklusive tullar och icke-tariffära hinder, inte ska höjas godtyckligt Tullsatser och marknadsåtaganden är bundna i WTO . Mer konkurrenskraftigt motverkar orättvisa metoder som exportsubventioner och dumpningsprodukter till lägre kostnad för att få marknadsandelar. Mer fördelaktiga för mindre utvecklade länder, vilket ger dem mer tid att anpassa sig, större flexibilitet och speciella privilegier. Det låter som en motsägelse. Det föreslår särskild behandling , men i WTO betyder det faktiskt att icke-diskriminering behandlar nästan alla lika. Det här är vad som händer Varje medlem behandlar alla andra medlemmar lika som mest gynnade handelspartner Om ett land förbättrar de fördelar som det ger till en handelspartner, har det att ge samma bästa behandling till alla andra WTO-medlemmar så att de alla fortsätter mest gynnade. Största nationen MFN-status betyder inte alltid lika behandling De första bilaterala MFN-fördragen inrättar exklusiva klubbar bland ett land mest eftertraktade handel Partner Under GATT och nu WTO är MFN-klubben inte längre exklusiv. MFN-principen säkerställer att varje land behandlar sitt över 140 medlidande s lika. Men det finns några undantag.

No comments:

Post a Comment